CYKLOTRASY V TEKOVSKOM REGIÓNE

Prvá požičovňa MTB elektrobicyklov v Leviciach, v tekovskom regióne na úpätí Štiavnických vrchov. | Rezervácie na: +421 0948 570 370

Cyklotrasa: Štampoch - sedlo Lachtriská - Uhliská - Pukanec - Štampoch

Cyklotrasa: Štampoch (prepriahacia stanica) – sedlo Lachtriská – Uhliská – sedlo pod V. Veterníkom – Pukanec - Štampoch
Začiatok cyklotrasy: 393 m n.m., najvyšší bod na trase - 730 m n.m.
Celková dĺžka: 22 km
Prevýšenie: 664 m
Potrebný čas: 2-3 hod. (dospelý na horskom elektrobicykli)
Lokalita: Levice – okolie
Odporúčaný elektrobicykel: horský elektrobicykel celoodpružený alebo hardtail
Náročnosť: technicky aj fyzicky stredne náročná
Stiahnuť trasu: GPX file

Oblasť

Z Levíc je len kúsok do Štiavnických vrchov, ktoré sú ideálne pre jazdu na horskom bicykli. Je tu označených množstvo cyklotrás, ktoré nájdete výborne spracované na stránke Bajkom k tajchom. My sme pre vás pripravili trasu začínajúcu pri historickej prepriahacej stanici Štampoch, vedúcu príjemnými lesnými cestami s niekoľkými krásnymi výhľadmi. Trasa vedie po hrebeni Rudnou magistrálou, cez obec Uhliská až do obce Pukanec.

Náročnosť cyklotrasy

Cyklotrasa je stredne náročná, s niekoľkými technick náročnejšími zjazdami. Trasa vedie po lesných cestách, niektoré úseky sú kamenisté, posledný úsek z Pukanca vedie po asfaltovej ceste. Dĺžka trasy je 22 km s prevýšením 664 m. Na horskom elektrobicykli trasu v pohode zvládnete za približne 2,5 hodiny. Odporúčame použiť horský elektrobicykel, ideálne celoodružený, čo oceníte na kamenistých zjazdoch.

Popis cyklotrasy - Zo Štampochu na Uhliská

Z Levíc môžete prísť na elektrobicykli alebosa doviezť autom. Na začiatok trasy je to po ceste z Levíc 28 km, či pôjdete cez Novú Dedinu a Pukanec, alebo cez Bátovce a Bohunice.

Samotná trasa začína pri prepriahacej stanici Štampoch. Tu je možné odparkovať auto.
Štartujeme po ceste smer Banská Štiavnica a po ca 300 metroch odbočíme vľavo na štrkovú cestu prehradenú rampou. Ak je rampa zavretá, treba ju obísť a pokračovať k tajchu Štampoch. Už za rampou si môžete všimnúť, že sa jedná o starú kamennú cestu. Je to pozostatok časti starej cisársko-kráľovskej poštovej cesty, vybudovanej v 18.storočí. Po tejto kamennj ceste pokračujeme okolo tajchu do lesa, kde cesta stúpa serpentínami, krásnym lesom až na hrebeň. Na hrebeni sa napojíme na červenú turistickú značku a zelenou značenú cyklotrasu, po ktorej pokračujeme vľavo po príjemnej lesnej ceste až do sedla Lachtriská. Tu sa odpojí červená Rudná Magistrála a my pokračujeme cyklotrasou a modrou turistickou značkou dole na Uhliská. Odtiaľto pokračuje cyklotrasa do Rudnianskej doliny, my sa však vydáme vľavo po modrej turistickej značke cez obec Uhliská. Tu treba dávať pozor, aby sme neminuli odbočku značky vpravo medzi domy, do mierneho stúpania. Pokračujeme stále po modrej turistickej značke cez sedlo pod Veľkým Veterníkom (odpája sa tu žltá značka na Pukanec-Majere) až na rázcestie Krížny buk. Tu odbočíme vľavo na zelenú značku, po ktorej sa pustíme miestami strmým zjazdom po zvážnici. Tu treba byť opatrný, lebo zvážnica býva rozbitá. Značka nás vyvedie až do Pukanca na asfaltovú cestu. Po nej sa vydáme vľavo cez Pukanec-Majere až do východzieho bodu pri Štampochu.

Ak ste prišli z Levíc na bicykli a nemusíte ísť k autu, môžete sa v Pukanci vybrať vpravo smerom na Devičany až do Levíc. Je to asi 20 km buď z kopca, alebo po rovine.

_______

Odpovede na ďalšie otázky nájdete na stránke Často pýtané otázky o požičiavaní horských elektrobicyklov.

Počasie zvykne byť vrtkavé, preto sa radšej pripravte na všetky varianty.
Prajeme vám prijemnú cyklotúru.

Tím - Život s bicyklom

P.S. Majte prosím na pamäti: Pre plnú vyťaženosť počas sezóny vám odporúčame predom si rezervovať správne veľkosti, typy a počet horských elektrobicyklov, detských bicyklov, či cyklosedačiek. Ideálne cez náš formulár, alebo telefonicky na +421 948 570 370 v čase našich prevádzkových hodín.

Fotogaléria | Cyklotrasa: Štampoch - Uhliská - Pukanec

Zanechajte Váš príspevok k článku

Podmienky pre pridanie príspevku nájdete tu! Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Vyplnenie políčok s hviezdičkou* je povinné.